Sztuka dawna

Wszystkie pozycje

Konrad Niemira (Autor)
189-220
„Piu bravo Pittore che fosse in Vienna”, czyli Marcello Bacciarelli na dworze habsburskim i wiedeńskich salonach
https://doi.org/10.63538/rmnwns.008.07
Monika Kęsy, Justyna Olszewska-Świetlik, Aleksandra Janiszewska (Autor)
91-129
Technologia i technika malarska Ukrzyżowania z warsztatu Pietera Coecke’a van Aelsta w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie
https://doi.org/10.63538/rmnwns.008.04
Maciej Kaźmierczak (Autor)
321-368
Ramy i „ich” obrazy. Rola ram i obramień w dawnym malarstwie – zarys problematyki
https://doi.org/10.63538/rmnwns.007.10
Nicola Spinosa (Autor)
255-276
Od Ribery do Solimeny. Obrazy neapolitańskie w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie
https://doi.org/10.63538/rmnwns.007.07
Justyna Guze (Autor)
294-320
Kolor w rysunku francuskim XVIII wieku. Między teorią, koneserstwem a praktyką
https://doi.org/10.63538/rmnwns.007.09
Joanna Sikorska (Autor)
141-165
Graficzna recepcja Portretu młodzieńca. U źródeł mitów interpretacyjnych
https://doi.org/10.63538/rmnwns.009.05
Stephan Kemperdick (Autor)
148-186
Dwie tablice Trójcy Świętej z gdańskiego kościoła Mariackiego
https://doi.org/10.63538/rmnwns.007.04
Matthias Weniger (Autor)
93-147
Dwie śląskie Piety z Muzeum Narodowego w Warszawie – Pietà z Lubiąża i Pietà z kościoła św. Macieja we Wrocławiu
https://doi.org/10.63538/rmnwns.007.03
Peter van den Brink (Autor)
121-220
Co mogło łączyć Joosa van Cleve i Albrechta Dürera?
https://doi.org/10.63538/rmnwns.011.06
Stanisław Stefan Mieleszkiewicz (Autor)
221-243
Biedermeierowski stół do prezentacji materiałów geologicznych i dendrologicznych ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie
https://doi.org/10.63538/rmnwns.008.08
Dorota Juszczak (Autor)
163-188
Autoportrety Marcella Bacciarellego. Problemy datowania i atrybucji
https://doi.org/10.63538/rmnwns.008.06
Antoni Ziemba (Autor)
254-275
Wskrzeszenie Łazarza Carela Fabritiusa – rewizja
https://doi.org/10.63538/rmnwns.011.08
Aleksandra Janiszewska (Autor)
215-254
Tryptyk Opłakiwania z Muzeum Narodowego w Warszawie w świetle nowych badań technologicznych
https://doi.org/10.63538/rmnwns.007.06
Piotr Borusowski (Autor)
187-214
Święty Hieronim pokutujący w pustelni – francuska miniatura z początku XVI wieku z kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie
https://doi.org/10.63538/rmnwns.007.05
Barbara A. Kamińska (Autor)
130-162
Siedem uczynków miłosierdzia Pietera Aertsena. Dobroczynność a zbawienie w dobie reformacji
https://doi.org/10.63538/rmnwns.008.05
Marek Płuciniczak (Autor)
108-140
Sąd Ostateczny Wolfganga Krodla starszego – wzory graficzne, datowanie i pochodzenie obrazu
https://doi.org/10.63538/rmnwns.009.04
Thomas Fusenig (Autor)
85-107
Portret Joachima Camerariusa młodszego Nicolasa Neufchâtela w Muzeum Narodowym w Warszawie
https://doi.org/10.63538/rmnwns.009.03
Joanna A. Tomicka (Autor)
31-47
Kodeks z herbami kawalerów Zakonu Złotego Runa. Przegląd problematyki i stan badań nad proweniencją
https://doi.org/10.63538/rmnwns.006.02
Stefaan Hautekeete (Autor)
48-89
Kodeks z herbami kawalerów Zakonu Złotego Runa z Muzeum Narodowego w Warszawie. Analiza, interpretacja i ustalenie autorstwa Hansa Bola
https://doi.org/10.63538/rmnwns.006.03
Grażyna Bastek, Mateusz Jasiński (Autor)
221-253
Imitar bene le cose naturali według Caravaggia i caravaggionistów
https://doi.org/10.63538/rmnwns.011.07
Agnieszka Rosales Rodríguez (Autor)
277-293
Dama z pieskiem i małpką Nicolasa de Largillierre’a i rokokowa gra płci
https://doi.org/10.63538/rmnwns.007.08