Iwona Maria Stefańska – absolwentka Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Prowadziła prace konserwatorskie zarówno w zespole (m.in. Giotto di Bondone, Sceny z życia św. Jana Ewangelisty, Cappella Peruzzi, Santa Croce, Florencja), jak i samodzielnie (m.in. Giambattista Tiepolo, Adoracja Pasterzy, Nationalmuseum, Sztokholm; Palma il Vecchio, Sacra Conversazione, Museo Capodimonte, Neapol). Obecnie pracuje w Muzeum Narodowym w Warszawie, wykonując konserwacje takich obrazów jak m.in. Imago Pietatis Giovanniego Battisty Cima da Conegliano i Święty Reinhold Joosa van Cleve oraz biorąc udział w projektach konserwatorsko-badawczych (m.in. Maerten van Heemskerck, Ecce Homo we współpracy z Getty Museum, Los Angeles). Stypendystka m.in. Consiglio Nazionale delle Ricerche (CNR) oraz Rządu Włoskiego. Stażystka Istituto Superiore per la Conservazione ed il Restauro (ISCR) w Rzymie, Opificio delle Pietre Dure e Laboratori di Restauro we Florencji, International Centre for the Study of the Preservation and Restoration of Cultural Property (ICCROM). Autorka publikacji w periodykach konserwatorskich, a także not katalogowych, m.in. Serenissima. Światło Wenecji (1999).