Iwona Maria Stefańska – absolwentka Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Pracuje w Muzeum Narodowym w Warszawie na stanowisku starszego konserwatora w Pracowni Konserwacji Rzeźby i Malarstwa na Drewnie, wykonując konserwacje takich dzieł jak m.in. Imago Pietatis Giovanniego Battisty Cima da Conegliano i Święty Reinhold Joosa van Cleve oraz biorąc udział w projektach konserwatorsko- -badawczych (m.in. Maerten van Heemskerck, Ecce Homo we współpracy z Getty Museum, Los Angeles). Prowadziła prace konserwatorskie zarówno w zespole (m.in. Giotto di Bondone, Sceny z życia św. Jana Ewangelisty, Cappella Peruzzi, Santa Croce, Florencja), jak i samodzielnie (m.in. Giambattista Tiepolo, Adoracja Pasterzy, Nationalmuseum, Sztokholm; Palma il Vecchio, Sacra Conversazione, Museo Capodimonte, Neapol). Stypendystka Consiglio Nazionale delle Ricerche (CNR) oraz Rządu Włoskiego. Stażystka Istituto Superiore per la Conservazione ed il Restauro (ISCR) w Rzymie, Opificio delle Pietre Dure e Laboratori di Restauro we Florencji, International Centre for the Study of the Preservation and Restoration of Cultural Property (ICCROM). Autorka publikacji w periodykach konserwatorskich. W pierwszym numerze „Rocznika” ukazał się jej artykuł o konserwacji Mężczyzny w ciemnym stroju Govaerta Flincka.