Ewa Frąckowiak – historyk sztuki, absolwentka Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, od 1987 roku pracuje w Gabinecie Rycin i Rysunków Muzeum Narodowego w Warszawie. Zajmuje się badaniem zależności artystycznych między autorami rycin, ich współpracownikami technicznymi, wydawcami, krytykami sztuki i kolekcjonerami od lat czterdziestych XIX wieku do początków międzywojnia. Współautorka pierwszych polskich monografii sztuki graficznej takich autorów jak Max Klinger, Lovis Corinth, Max Liebermann, Max Slevogt. Ważniejsze publikacje: Kobieta, Eros, Śmierć. Graficzne cykle Maxa Klingera (1993); Najcenniejsze ryciny francuskie 2. połowy XIX wieku ze zbiorów MNW (1994); Niemiecka grafika autorska XIX stulecia z kolekcji MNW (1994); Od Maneta do Bonnarda. Grafika i rysunki impresjonistów francuskich w zbiorach polskich (2001); Impresjoniści niemieccy. Liebermann, Corinth, Slevogt. Narodowego w Warszawie (2006); Visionarios. James Ensor. Max Klinger. Odilon Redon. Félicien Rops (1998); Simplicissimus: przeczucie końca czasów w grafice niemieckiej przed Wielką Wojną [w:] Czas Apokalipsy. Koniec dziejów w kulturze od późnego średniowiecza do współczesności (2013).