Magdalena Anna Nowak – historyczka sztuki, kuratorka, absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego (dyplom w Instytucie Historii Sztuki UW, 2010); od 2010 doktorantka w Szkole Nauk Społecznych Polskiej Akademii Nauk. W latach 2011–2012 pracowała w Dziale Sztuki Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie, gdzie współpracowała przy wystawach oraz redakcji katalogów (m.in. Rembrandt i inni. Królewska kolekcja obrazów Stanisława Augusta, 2011). Od 2012 asystent w Zbiorach Sztuki Nowoczesnej Muzeum Narodowego w Warszawie (Kolekcja Nowych Mediów). Kuratorka wystaw „Nie śpimy!” (BWA, Zielona Góra, 2010) oraz „Mikrohistorie” (Królikarnia, 2013–2014). W latach 2010–2011 asystentka Zofii Kulik w Archiwum Kwiekulik, redaktorka merytoryczna i autorka tekstów książki KwieKulik (2012). Autorka artykułów naukowych m.in. The complicated history of Einfühlung (2011), Kino jako archiwum mrocznych nieujawnionych treści. Sztuka wideo Douglasa Gordona i Pierre’a Hughe’a (2012), Bill Viola’s Synthetic Atlases (2013), Bill Viola’s “The Passions” and Aby Warburg’s “Survival” Theory: Post-Modernism, Empathy and Déja Vu (2014). Interesuje się sztuką wideo, teorią sztuki, relacjami pomiędzy sztuką dawną a współczesną, empatią, teorią Aby’ego Warburga. Przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą sztuki Billa Violi w kontekście empatycznego i emocjonalnego odbioru sztuki, posługując się metodą formuł patosu Warburga (Pathosformel).